Onze 6 -daagse tour: geweldige tijden in de Gobi -woestijn, deel#1

Na de kosten een dag in Ulan Bator, de financieringsstad Mongolië, waren we bereid om in het uitstekende buiten te gaan en dat alles te ervaren Dit opmerkelijke land heeft te bieden. We bevredigden zich met 4 andere gelijkgestemde backpackers ongeveer dezelfde leeftijd als wij, en begonnen onze reis met hen in de Gobi-woestijn te plannen!

Zoals u het begrijpt (of misschien niet weet), zijn we woestijnjunkies. We kunnen er niet voldoende van krijgen. We hebben een lange tijd doorgebracht in de westelijke woestijnen van Egypte, evenals we een kameelsafari in India hebben gedaan, maar we moesten nog een woestijn ervaren die zo divers was als de Gobi. Wij 6 van ons (Ben, James, Anna, Merlin en de VS) hebben onze tassen evenals lichamen in de minibus ingepakt en gingen op weg naar de uitstekende uitgestrekte woestijn met onze gids en bestuurder.

Het busje laden … Gobi Desert, hier komen we!
Dag 1:

We hebben onze methode gemaakt met wat vreselijk webverkeer in de financieringsstad en in de open steppe. Het duurde slechts ongeveer 15 minuten uit de stad om de rollende milieuvriendelijke heuvel te zien. We stoten allemaal en stuiterden rond op de melodie van Mongoolse muziek, totaal met “heugen” paarden als teksten!

Het landschap op de allereerste dag van onze reis
We stopten bij een som (heel klein stadje) en hadden onze allereerste smaak van plattelandsvoedsel. Vanaf dat moment zou we ook van geiten of schapen worden gemaakt. We hebben ook onze allereerste blik op het type toilet dat we de komende 6 dagen zouden gebruiken, en ik geloof dat het risicovrij is om te stellen dat ze het ergste waren dat we ooit hadden gezien!

Het toilet in het bijgebouw -stijl zou we 6 dagen gebruiken
De rijtijd op de allereerste dag was behoorlijk ruw. Omdat we onze reis wilden duren 6 dagen in plaats van 7, reden we 13,5 uur voordat we naar onze GER kwamen (traditioneel Mongools huis, ook in sommige landen een yurt genoemd). De 6 van ons kwamen gevestigd, hadden wat diner en schoten van wodka om elk type bacteriën in onze maag te doden (wat uiteindelijk de norm zou worden tijdens onze reizen hier) terwijl ze genieten van de zon die aan de horizon ligt.

Onze ger voor de nacht

Dag 2:

We werden wakker met “Baahhh’ing” zowel geiten als schapen en tuurden onze hoofden buiten onze GER. We hebben alles ingepakt, net wat ontbijt en voordat we het begrepen, we waren weer onderweg. We begonnen met het zien van de vlammende kliffen, die populair zijn omdat ze de extreem allereerste locatie zijn waar dinosauruseieren werden ontdekt. Deze steile kliffen waren zowel sensationeel als toen de zon ze precies goed raakte, ze zagen er absoluut rood uit als vlammen.

Ons met Ben, James, Anna en Merlin bij de Flaming Cliffs
We gingen na een tijdje verder door met betrekking tot een kudde kamelen die de weg blokkeren! Onze allereerste woestijnkamelen van de reis. We stapten uit en namen wat foto’s en Nick probeerden er een te aaien … zonder succes.

Nick probeert bevriend te raken met de kamelen … zonder succes
Terug in het busje gingen we en bleven we onze methode maken voor ons volgende GER -kamp. Voordat we naar onze eindbestemming voor de dag kwamen, ontdekten we een koeienschedel. Ik begrijp het niet als het de zon was die ons een beetje lusy maakte of zo, maar we hebben allemaal een beslissing genomen dat dit dode dierenhoofd uiteindelijk onze mascotte zou worden voor de hele reis. We noemden het Gandalf en vanaf dat moment maakte hij deel uit van onze bemanning.

Gandalf! Het nieuwste lid van onze bemanning
We verschenen rond 2:00 en waren uitgenodigd in de GER van de familie voor wat regionale kaas, brood en melkthee. We lounden allemaal rond de woestijnleven voordat we een kameel installeren en onze methode maakten voor de grote zandduinen die in de verte doemden. We hebben belangrijke zandduinen gezien toen we op reis waren in de uitstekende zandzee van Egypte, maar deze waren totaal anders.

Lokale kazen en brood die ons gewend zijn in de huishoudelijke GER
We begonnen op een platte grond op het plateau en liepen vervolgens de duinen op en achter de duinen waren Rocky Mountains! Flatlands naar duinen naar bergen, het waren een paar van de allerbeste landschappen die we ooit hebben gezien. Nick en ik bleef daar genieten van de zon en uitzicht tot zonsondergang. Die avond genoten we van vers gemaakte buzz (lokale knoedels) met geitenvlees en we probeerden allemaal wat Arak (gefermenteerde melk), in deze situatie was het gefermenteerde kameelmelk. De smaak was absoluut interessant …

De zandduinen van de Gobi -woestijn
Dag 3:

We hebben afscheid genomen van onze GER, de kamelen, de geiten en de schapen en vertrokken op een reis van 7 uur. We stopten bij een sensationele kloof voor LunCH evenals een beetje ontspanning voordat ze terug in het busje komen en doorgaan naar de Yolyn Am, wat nog een kloof is die gedurende 10 maanden van het jaar wordt bedekt met 10 meter ijs! De groep van ons heeft een beslissing genomen die we paarden wilden leasen en struikelen met de kloof in plaats van te lopen. Nick, Merlin en James vertrokken zowel in een woede en galoppeerden de kloof af, terwijl ik, Anna en Ben vastzitten aan onze hopeloze paarden! Geen enkele hoeveelheid schoppen, zwaaien of “choooo’ing” (zoals de lokale bevolking verklaarde) zou mijn paarden bewegen. Dus ik draafde langzaam en liep mijn methode door de kloof. Hoe dan ook, het was een uitstekende ervaring.

Ons bij de Yolyn Am Gorge

Ik op mijn paarden die niet zou samenwerken

Na ongeveer een uur stelde onze gids voor dat we stoppen in een museum. We wisten niet zeker wat we konden verwachten, maar toen we naar binnen gingen, konden we onze ogen niet geloven. De 6 van ons begonnen langzaam te giechelen, dan lachen, en vervolgens serieus breken, voordat ze huilden van het lachen! Dit was een dierenmuseum en de taxidermist die deze dieren vulde, moesten hoog zijn geweest of zoiets toen hij probeerde ze weer tot leven te brengen als te zien. Ze zagen er absoluut belachelijk uit. De sneeuwluipaard en de geit zijn twee van onze persoonlijke favorieten.

Toen we klaar waren met aanrollen van het lachen, hebben we onze methode voor de nacht naar ons GER -kamp gemaakt. Dit kamp was tot nu toe het allerbeste. Set op de Rolling Steppe Hills zat 4 Gers. Twee voor onze groep, één voor de keuken en één voor nog een familie. Ons werd verteld dat wolven door het gebied zwerven, hoe helaas we ook niet te zien hebben.

Ons huis voor de nacht … geen slecht uitzicht!
We speelden allemaal wat kaarten, hadden onze normale wodka -opnamen en zijn voor de nacht ingeleverd. We hadden onze rust nodig voor de laatste 3 dagen van onze Gobi Desert Trip!

Het team speelt wat kaarten en heeft wodka op de steppe
Bekijk onze Gobi Desert Excursion -video!

Blijf op de hoogte voor deel #2 van geweldige tijden in de Gobi -woestijn en deel II van deze video!

Het leuk vinden? Pin het! ?

Disclaimer: Geiten On the Road is een Amazon -partner en ook een filiaal voor sommige andere retailers. Dit geeft aan dat we commissies maken als u op Links op onze blog klikt en bij aankoop van die retailers.